03537272727 info@paeco.ir شنبه تا پنجشنبه 7:30الی 15:30 فارسی English العربية

فناوری پیشرفته؛ دستگاه حضور و غیاب با تشخیص چهره

دستگاه حضوروغیاب با تشخیص چهره یکی از فناوری‌های پیشرفته در حوزه مدیریت حضوروغیاب کارکنان است که امروزه در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، قادر به شناسایی و ثبت حضوروغیاب کارکنان در ساعات مختلف کاری است.

تاریخچه:

دستگاه‌های حضوروغیاب ابتدا در دهه ۱۹۷۰ میلادی به وجود آمدند. در آغاز، این دستگاه‌ها از روش‌های سنتی برای ثبت حضوروغیاب استفاده می‌کردند، مانند کارت‌های حضوروغیاب کاغذی یا فرم‌های دستی.

 تاریخچه دستگاه‌های حضوروغیاب به اواخر قرن 19 میلادی و همزمان با انقلاب صنعتی در اروپا بر می گردد. زمانی که کارخانه های بزرگ صنعتی رونق داشتند و روزانه تعداد زیادی کارگر در آن ها مشغول به کار بودند. دستگاه حضور و غیاب کلید و نوار یا همان کاغذی در سال1888 میلادی توسط یک جواهرفروشی به نام ویلاردباندی ساکن شهر نیویورک اختراع شد.این دستگاه حضور و غیاب ازچرخ دنده های متعددی که توسط حرکت ساعت کنترل می شد ساخته شده بود وکارایی بسیار بالاتراز یک ماشین ثبت زمان داشت و حضور و غیاب افراد را بر روی یک نوار کاغذی بصورت دقیق چاپ میکرد.

اما با پیشرفت فناوری، دستگاه‌های حضوروغیاب به شکل الکترونیکی توسعه یافتند. این دستگاه‌ها از فناوری‌های مختلف مانند اثر انگشت، کارت RFID، تشخیص چهره و شمارش پاسخ استفاده می‌کنند.

تاریخچه استفاده از دستگاه حضوروغیاب با تشخیص چهره به سال‌های اخیر برمی‌گردد. با پیشرفت فناوری تشخیص چهره و توسعه ساماندهی سازمان‌ها، نحوه مدیریت حضور و غیاب کارکنان نقش بسزا و مؤثر در بهبود عملکرد و کارایی شرکت‌ها دارد.

استفاده از تکنولوژی شناسایی چهره به چه صورت است؟

فناوری تشخیص چهره یا Facial Recognition، تکنولوژی شناسایی و تأیید چهره اشخاص با کمک عکس یا ویدئو است، عملکرد این فناوری به این شکل است که ابتدا یک الگو و نمونه اولیه از مشخصات صورت بر روی سیستم ذخیره می‌شود و سپس در مرحله بازشناخت چهره، تصویر ورودی با اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی، مقایسه شده و عمل تطبیق صورت می‌گیرد.

به همین دلیل تشخیص چهره یک راه‌حل ساده و مؤثر برای حضوروغیاب و کنترل تردد پرسنل است و به همین دلیل دستگاه‌های حضوروغیاب تشخیص چهره از محبوبیت بیشتری نزد مدیران برخوردار هستند.

کاربردها:

امروزه، دستگاه‌های حضوروغیاب به‌صورت گسترده در شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی استفاده می‌شوند تا به‌صورت دقیق حضور و غیاب کارکنان را ثبت کرده و به تحليل داده‌های حضور و غياب بپردازند.

کاربردهای دستگاه حضوروغیاب با تشخيص چهره روبه‌رشد است. این دستگاه هوشمند قادر به شناسایی هويت فردي، زمان حضور و خروج، محل كار، كنترل دسترسي به مناطق محدود، جلوگیري از تقلب در حضوروغیاب، كنترل كيفيت كاركنان، افزایش دقت در محاسبۀ ساعات كاركنان، پایش عملكرد روزانۀ شغلي، جلوگیري از نقص در پذيرش هست.

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از این دستگاه‌ها آسان‌تر شده است، به این صورت که در برخی دستگاه‌های جدید، برای ذخیره نمونه عکس نیازی به حضور فیزیکی کارمندان نیست، می‌توان با کمک یک عکس پرسنلی این کار را انجام داد.

شرکت‌تعاونی، تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات از شرکت‌های پیشرو در تولید دستگاه حضوروغیاب با تشخيص چهره است. دستگاه‌های این شرکت در دو مدل FR100 و FRB100 تولید می‌شود که هر کدام ظرفیت 1000 چهره با زمان شناسایی یک ثانیه دارد.

Commenting is closed.